Leon Somov – Offline EP (2007)

18 Lu

leon somovMam wyrzuty sumienia w związku z tak długą przerwą we wpisach, ale w międzyczasie stworzyłem stronę z aktualnymi utworami, którą pewnie większość z was już widziała. Ci co jeszcze tam nie byli to powinni kliknąć w PlejListę na górze. Poza tym wniknąłem głębiej w świat muzyki darmowej i … niemal bezpowrotnie mnie to wciągnęło. W całym tym pędzie przeglądnąłem dziesiątki, czy nawet setki stron z muzyką oraz artykułami odnośnie creative commons (odnośniki do największych znajdują się na plejliście). Tam też wybrałem częściowo na oślep kilkadziesiąt płyt, z których po wstępnym przesłuchaniu pozostało mi 25 dość ciekawych pozycji. Zdecydowanie moją ulubioną w tym czasie została jedna.


Leon Somov. Litwin. Młodziak studiujący w Londynie tworzenie dźwięku. Wspólnie z wokalistką Jazzu nagrał krótką płytę tak dobrą, że słucham jej w kółko :). Może nie jest to jakaś miarodajna, czy opiniotwórcza charakterystyka, ale trudno. Największe skojarzenia mam z płytą 100th Window Massive Attacku. Głęboka, estetycznie i oszczędnie dobrana elektronika sprawia wrażenie idealnie pełnej. Nie trafłem na żaden dźwięk, który byłby zbędny oraz absolutnie nic bym nie dodał. Każdy (!) kawałek utrzymuje poziom, a całość tworzy zgrabnie zwartą kompozycję mimo dość różnych pojedyńczych pomysłów. Wokal jest trafiony fantastycznie i równie dobrze radzi sobie z angielskim jak z litewskim, który niestety pojawia się tylko w Mano. Niestety, bo jest łagodny, melodyjny, uwodzący i tak miły dla ucha, że zacznę słuchać zespołów litewskich jeśli zawsze tak wychodzi. Drugą piosenkę Leona z litewskim śpiewem możecie posłuchać na plejliście w propozycjach. Pochodzi ona z nowego albumu z remiksami Offline EP, który także jest bardzo udany.


Całość jest do odsłuchania na miejscu, ale zdecydowanie lepiej jest ściągnąć wszystko w lepszej jakości ze strony wydającego Somova netlabelu. W tym celu należy wejść na Sutemos i odnaleźć w spisie po lewej pożądaną pozycję, a następnie na środku wybrać ściąganie całości w folderze zip.


Może jest to po prostu bardzo dobrze trafiająca w moje gusta pozycja, ale z pewnością jest wyprodukowana na światowym poziomie i warto się zapoznać. Ja z pewnością będę śledził karierę Leona, a na myspace’sie jest już kilka nowych fajności do odsłuchania w trochę innej stylistyce. Przy okazji znajduje się tam teledysk do remiksu Mano, który robi wrażenie skradzionego z FashionTv w najlepszym znaczeniu tego porównania.

AKTUALIZACJA

Dla leniwych podaję bezpośrednie linki do płyt i dodatkowych utworów. Wystarczy kliknąć i pobrać, a u osób ze zbyt dużą ilością pluginów (czytaj: jeśli mp3 uruchomi się w przeglądarce) kliknąć prawym myszy wciskiem i potwierdzić „zapisz plik docelowy jako”.

Leon Somov – Offline EP (2007) [7 utworów 70mb]

Leon Somov feat. Jazzu – Offline Remixed (2008) [14 utworów 120mb]

Leon Somov And Aurimas Rimeikis – Kruopu [1 utwór 7mb]

Leon Somov feat. Jazzu and Darius Zickus – Song About Love [1 utwór 7,5mb]

Komentarze 2 to “Leon Somov – Offline EP (2007)”

  1. cd-rwu 26 lutego 2009 @ 17:38 #

    Świetne odkrycie, dzięki 🙂 Pozdrawiam

  2. Krzysztof Kietzman 7 lipca 2012 @ 13:34 #

    Ja również uwielbiam muzykę Somova. Szkoda, że netlabel Sutemos ostatnio zniknął z Sieci. Jego CD szczęśliwie nadal są dostępne na Internet Archive.

Skomentuj

